Subject: Suletud terviselood Tervisportaalis
From: Heino Põhjala <[email-masked]>
To: "info - AKI" <[email-masked]>
Cc: Estike Mägi <[email-masked]>
Date: Tue, 12 Aug 2025 14:16:10 +0300

Tähelepanu! Tegemist on välisvõrgust saabunud kirjaga.
Tundmatu saatja korral palume linke ja faile mitte avada.

Tere,

Mõned patsiendid sulgevad Terviseportaalis tervishoitöötajatele oma
terviseloo.

Terviseportaalis on järgmine lause:

„Sul on võimalik kogu oma terviseinfo sulgeda, aga palun arvesta, et
peitmisega võtad endale vastutuse võimaliku ravikvaliteedi halvenemise
eest.“

https://minu.terviseportaal.ee/minu-seaded#ligipaas-terviseandmetele

AKI veebilehel on välja toodud võimalused ehk erandid piiratud andmete
kasutamiseks:

Kui Teie isikuandmete töötlemine on piiratud, võib andmeid töödelda, kui
on olemas üks nendest õiguslikest alustest:

*	olete andnud nõusoleku
*	õigusnõuete koostamiseks esitamiseks või kaitsmiseks
*	teise isiku õiguste kaitsmiseks
*	Euroopa Liidu või Eesti õigusest tuleneva avaliku huvi olemasolul

https://www.aki.ee/isikuandmed/inimese-oigused/isikuandmete-tootlemise-pii
ramine-0

Meil on olnud patsiente kes on oma terviseinfo sulgenud. Haiglasse
saabuvad sellises seisukorras, et nad pole võimelised nõusolekut
terviseandmete vaatamiseks terviseseisundi tõttu andma või ei tahagi anda.

Parima tervishoiuteenuse osutamiseks oleks varasema terviselooga
(diagnoosidega, raviga, tarvitatud ravimitega) tutvumine hädavajalik.
Arsti vanne kohustab võimalikiku parimat ravi osutama.

Tevisportaalis on ka lause:

„Terviseportaalis olevat infot võivad näha kõik tervishoiutöötajad ning
asutused, kellel on selleks seadusest tulenev õigus ning seda ka peale
andmete sulgemist.“

https://minu.terviseportaal.ee/minu-seaded#ligipaas-terviseandmetele

Minu küsimus on, et kas on olemas seaduslik alus selliste patsientide
puhul siiski nende suletud terviselugudega tutvumiseks tervishoiutöötajate
poolt.

--

Lugupidamisega,

Heino Põhjala

andmekaitse- ja infoturbejuht

Lääne-Tallinna Keskhaigla

 <mailto:[email-masked]> [email-masked]

650 7245